Prowadzenie ksiąg rachunkowych spółek oraz osób fizycznych obejmuje:

  • opracowanie zasad polityki rachunkowości,
  • opracowanie i wdrożenie zakładowego planu kont,
  • ujmowanie transakcji wynikających z dowodów księgowych w systemie finansowo-księgowym,
  • prowadzenie dodatkowych niezbędnych ewidencji, np. środków trwałych i wyposażenia,
  • ustalanie miesięcznych zobowiązań z tytułu podatku dochodowego oraz przygotowanie przelewów skarbowych,
  • prowadzenie rejestrów na potrzeby rozliczeń podatku od towarów i usług,
  • miesięczne lub kwartalne ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku od towarów i usług,
  • sporządzanie i przekazywanie deklaracji z tytułu podatku od towarów i usług oraz przygotowanie przelewów skarbowych,
  • sprawozdawczość na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego,
  • śródroczną sprawozdawczość finansową w zależności od potrzeb jednostki,
  • zamknięcie roku obrotowego wraz ze sporządzeniem sprawozdania finansowego,
  • przygotowanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego wraz z zeznaniem o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok podatkowy,
  • bieżący monitoring należności i zobowiązań oraz potwierdzanie stanu należności
    na dzień bilansowy, a także prowadzenie czynności windykacyjnych