Prowadzenie ksiąg rachunkowych spółek oraz osób fizycznych obejmuje:
- opracowanie zasad polityki rachunkowości,
- opracowanie i wdrożenie zakładowego planu kont,
- ujmowanie transakcji wynikających z dowodów księgowych w systemie finansowo-księgowym,
- prowadzenie dodatkowych niezbędnych ewidencji, np. środków trwałych i wyposażenia,
- ustalanie miesięcznych zobowiązań z tytułu podatku dochodowego oraz przygotowanie przelewów skarbowych,
- prowadzenie rejestrów na potrzeby rozliczeń podatku od towarów i usług,
- miesięczne lub kwartalne ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku od towarów i usług,
- sporządzanie i przekazywanie deklaracji z tytułu podatku od towarów i usług oraz przygotowanie przelewów skarbowych,
- sprawozdawczość na potrzeby Głównego Urzędu Statystycznego,
- śródroczną sprawozdawczość finansową w zależności od potrzeb jednostki,
- zamknięcie roku obrotowego wraz ze sporządzeniem sprawozdania finansowego,
- przygotowanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego wraz z zeznaniem o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za rok podatkowy,
- bieżący monitoring należności i zobowiązań oraz potwierdzanie stanu należności
na dzień bilansowy, a także prowadzenie czynności windykacyjnych